statystyka
Katalog Dobrych Stron DI
niedziela, 07 marca 2010
Dwie reklamy - świetna muzyka

Przez ostatnie dwa tygodnie totalnie położyły mnie na łopatki dwie reklamy. Nie byłoby w nich nic aż tak porywającego gdyby nie odpowiednio dobrana muzyka.

Open Finance i Joe Cocker

Ok., muzyka może być fajna ale reklama też powinna chwytać za serce. Ta chwyta! Tak umiejętnie wycięty kawałek piosenki idealnie pasujący do scen z filmu po prostu musi robić wrażenie!

I oryginał "With A Little Help From My Friends" w wersji live:

Renault i Grizzly Bear

Pewnie nie jeden z nas zastanawiał się skąd ta muzyka;-) Jakby nie patrzeć Grizzly Bear należą do zespołów bardzo niszowych, znanych jedynie w bardzo ograniczonym środowisku. A szkoda, bo muzyka jest piękna, choć przyznam – trudna, ciężka w odbiorze przy pierwszych przesłuchaniach. Mam nadzieję, że przez tą reklamę ich popularność w Polsce (i w Europie) znacznie wzrośnie i w końcu nawiedzą nas, tak jak obiecali;-)

Poniżej wersja francuska, niemal identyczna z polską.

I oryginał "Two weeks" w wykonaniu Grizzly Bear.

niedziela, 23 listopada 2008
Pioneer'ski katalog

PioneerPioneer to niemal monopolista na rynku specjalistycznych odtwarzaczy dla DJ'ów. Jego produkty cechują się niezwykłą jakością wykonania i brzmienia, innowacyjnymi technologiami oraz charakterystycznym wyglądem. Wydaje mi się, że każdy szanujący się klub w Polsce, Europie czy też na świecie ma w swoim 'instrumentarium' urządzenia właśnie Pioneera. Firma ma też pomysł na wysublimowaną promocję! Każdy z odtwarzaczy ma z boku dość duże, wyraźne logo. Podobnie jest z mikserami, efektorami i słuchawkami. Wiadomo, że relacje z imprez pokazują DJów oraz ich sprzęt a logo "Pioneer" nigdy nie jest zakrywane czy zamazywane co jest darmową promocją i ogromnym prestiżem dla producenta.

Tak się złożyło, że ostatnio wpadł mi w ręce jeden z ostatnich z katalogów serii "Pioneer PRO DJ" i naprawdę jestem mile zaskoczony;-) O większości produktów słyszałem już dawno, niektóre ceny powalają na ziemię choć w katalogu ich nie znajdziecie (dla przykładu cena miksera 6-kanałowego to w przybliżeniu 10000zł;-) Jednak najbardziej zainteresowała mnie forma owego katalogu. W życiu widziałem ich setki, niektóre nudne jak woda (np. te Panasonica), wyidealizowane, zrobione bez polotu. Bywały również takie, które od razu przykuwały wzrok a jednym z nich jest dj'ski katalog Pioneera.

Musze przyznać, że Pioneer zaskoczył mnie bardzo interesującymi, nowoczesnymi grafikami, specyficznymi zdjęciami (swojego wizerunku użyczyli m. in. Krafty Kuts, Sander Kleinberg oraz James Zabiela) a wszystko to na kredowym papierze i czarnym tle. Magia! I oczywiście opisy produktów z czymś w stylu FAQ na początku bo naprawdę trudno jest rozszyfrować laikowi tego typu zdanie "Funkcja Auto BMP łączy z pięcioma efektami BMP (Delay, Echo, Pan, Flanger i Transformer), a pokrętło cyfrowego Jog Break oferuje stałą kontrolę nad dodatkowymi efektami (Jet, zip, Wah, Ring i Fuzz).";-D Pioneer wie jak zainteresować i jak 'się sprzedać';-) 

Poniżej podrzucam kilka skanów na poparcie moich peanów na cześć Pioneer'skiego katalogu (wystarczy kliknąć aby powiększyć):

darmowy hosting obrazków darmowy hosting obrazków darmowy hosting obrazków darmowy hosting obrazków
21:26, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 21 września 2008
TVNowo

tvnNie wiem z jakiego powodu ostatnio upodobałem sobie pisanie o reklamach. Nie chce oczywiście robić konkurencji blogowi Macieja Budzicha ale są w tym kraju takie reklamy, w których muzyka jest świetnym narratorem. O takich muszę tutaj napisać! Niestety przez wybryki TVNu kasującego i banującego wszystkie filmy i konta mające związek z ITI i TVN na YouTube muszę się pośpieszyć z publikacją tego wpisu;-P

Wrzesień to czas nowości w polskich stacjach telewizyjnych. Zazwyczaj można poznać nową ramówkę po nowych edycjach programów typu "Jak oni śpiewają" czy "Taniec z gwiazdami". Oczywiście tego typu programy są wszechobecnie nagłaśniane, najczęściej tak aby zdenerwować a nie zaciekawić. Wyjątkowo w tym roku laur uznania należy się wyżej wymienionemu TVNowi, który zainwestował w naprawdę dobrze zrobioną reklamówkę z fantastycznie dobraną muzyką.

TVN - Promo

Dobry pomysł, zdjęcia, gwiazdy, tancerze i w akurat tym przypadku idealnie uwidoczniona muzyka. Bez niej nie byłoby takiego efektu. Aż trudno się nie zachwycić.;-)

Oczywiście piosenka spodobała się innym i bez większego trudu można znaleźć na YouTube nagranie "Just for now" w wykonaniu Imogen Heap wykorzystane przez TVN;-)

Imogen Heap - "Just for now"

 
Jednym słowem: WSPANIAŁE!
Mam też nadzieje, ze kiedyś inne stacje pójdą w ślady TVNu i wreszcie wymyślą coś kreatywnego bo jak na razie to taka "bida z nędzą"...
21:38, pan-audytor , Reklamy
Link Komentarze (3) »
środa, 03 września 2008
Muzyczno-papierowy Oxford

Jak wiadomo wrzesień jest miesiącem rozpoczęcia roku szkolnego. Jeszcze przed jego rozpoczęciem do ofensywy przystąpiła firma Oxford zajmująca się produkcją wyrobów papierniczych. Reklamy pojawiły się w prasie i telewizji. Oto jedna z nich z przedostatniego "Newsweeka" - Nr 35/2008 (aby powiększyć wystarczy kliknąć):

darmowy hosting obrazków

 

Z zamieszczonej wyżej reklamy dowiedziałem się, że jest to podobo pierwsza tego typu kampania telewizyjna. Ja natomiast przypominam sobie reklamy firmy International Paper. Co prawda tam chodziło o papier do drukarek, faksów itp. ale zbieżność produktów jest widoczna.

Uff... Teraz już przechodzę do sedna;-)

Zwykle, kiedy oglądam reklamy zwracam uwagę na muzykę. Już niejednokrotnie mogliście na tym blogu przeczytać o reklamach z dobrą bądź też fantastyczną muzyką. Ostatnio było o kampanii Nike, dzisiaj o Oxfordzie, którego bardzo intrygująca reklama jest opatrzona równie ciekawą muzyką:

Oxford - reklama

Troszkę poszperałem w sieci z znalazłem tytuł tego utworu. Piosenka nazywa się "My shoulders" a wykonuje ją zupełnie nieznany mi zespół The Do. Może utwór trochę banalny ale mi się podoba;-)
The Do - "My shoulders"
15:00, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 24 sierpnia 2008
Just do it(!)

Trochę mnie nie było. Jak każdy z Was w tym okresie tak również ja wybrałem się na mały urlop. Przez ten czas mój blog świecił pustkami za co wiernych i niewiernych czytelników przepraszam:P Mam nadzieję, ze to koniec mojej wydłużonej nieobecności. A teraz powrót do tematu dzisiejszego wpisu:-)

Przez ostatnie ponad dwa tygodnie podziwialiśmy rywalizacje sportowców w Pekinie. Nie chce ubliżac po raz kolejny TVP ale musze. Popisy reklamowe podczas relacjowania tych igrzysk są moim zdaniem ciosem poniżej pasa względem telewizji komercyjnych. TVP puszcza reklamy kiedy jej tylko pasuje; w trakcie zawodów, przed studiem, po studiu itd. choć w programie telewizyjnym zazwyczaj można wyczytać: "12:20-17:00 - Pekin 2008" a rzeczywistość jest a raczej była inna...

Jest jednak pozytwna strona tych bloków reklamowych. Co drugi zaczynał się olimpijską reklamą NIKE Courage, która ma cudowny podkład muzyczny The Killers - "All These Things That I’ve Done" (dzięki Emila za ten tytuł:-D) z wyciętym fragmentem: "I've got a soul but I'm not a soldier". Na YouTube znalazłem 2 wersje; jedna - minutowa, druga dwa razy krótsza jak się domyślam utworzone ze względu na czas i koszta emisji o określonej porze. W Polsce widziałem tylko ten 30 sekundowy spot. Dla mnie bomba!

NIKE Courage (1 minuta)

NIKE Courage (30 sekund)
Niestety wersja orginalna The Killers z płyty "Hot Fuss" z teledyskiem jest dostępna jedynie na YouTube.com pod tym adresem. Jak zwykle Universal Music zablokował umieszczanie wideo na innych stronach...
22:11, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 20 maja 2008
Ciekawe kiedy zobaczę Feel w mojej lodówce;-P

W reklamach kradytów hipoteecznych Banku Millenium od pewnego czasu pojawiają się gwiazdy muzyki. Niegdyś była to Anna Maria Jopek, która wykonywała w niej piosenke "Niebo". Reklama całkiem fajna, miła dla ucha i oka;-)

Reklama Banku Millennium - Anna Maria Jopek

Jakiś czas temu Millenium Bank powrócił wraz z nową gwiazdą popkultury w roli głównej. Tym razem był to zespół Feel... Ogólnie i do tej reklamy nić nie mam. Ciekawa sceneria, idealnie dopasowana piosenka do kontekstu i jakoś tak miło się na to patrzy. Trzeba przyznać, że kampania zakrojona jest na ogromną skalę. Twarz Piotra Kupichy widziałem już kilka razy na pierwszych stronach "Gazety Wyborczej" czy "Dziennika". Agencja reklamowa zatroszczyła się o bardzo dobry czas emisji w telewizji, w radiu i wiele miejsca na reklamę w internecie. Kiedy tak na to patrzę zastanawiam się czy zobacze ich z czasem w mojej lodówce? W końcu jak jest kasa to wszystko jest możliwe;-P

Z drugiej strony odnoszę wrażenie, ze zespół zaczyna powoli podgryzać swój ogon... Od jakiegoś czasu są grupą, która ma chyba największe "parcie na szkło" w polskim showbiznesie a to może ją w końcu zniszczyć. Poirytowała mnie informacja, że planują zagrać w ciągu 4 miesięcy trasę wartą około 5 milionów złotych. Nie chodzi mi o pieniądze ale o to ich tournee po Polsce, które trwa już całą wieczność... Na ich miejscu zacząłbym się zastanawiać nad dalszym bytem. Jedna płytą nie zawojują rynku i nie będą popularni przez x lat... Było już tak kiedyś z uwielbianym przez wszystkich zespołem "Ich Troje", który z czasem stał się ikoną kiczu i miernoty...

Reklama Banku Millennium - Feel

17:40, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 28 kwietnia 2008
Jak ja lubie takie reklamy;-) Sony Alpha 350.

Kiedy ogladam reklamy od zawsze zwracam uwagę na muzyke. Jeżeli w parze z piękną muzyką idzie dobry klip, który nie irytuje a urzeka to ten spot musi mi się podobać;-D Ostatnio na rynku brak dobrych reklam ale z tych wszystkich, w większości głupich spotów reklamowych wyłowiłem prawdziwą perełkę - reklamę lustrzanki Sony Alpha 350. Piękne zdjęcia z idealnie dopasowanym utworem pod tytułem "Rose" Ludovico Einaudiego powodują, że takie reklamy mogę oglądać bez końca;-) Poniżej francuska wersja niewiele różniąca się od polskiej;-P

Reklama - Alpha 350 - Sony

I jeszcze pełna wersja "Rose" pochodząca z albumu "Divenire" wydanego w 2006 roku;-)

Swoją drogą Sony od dłuższego czasu przyzwyczaja nas do dobrych spotów. Prawdziwym klasykiem była reklama ich telewizorów LCD Bravia odrobinę podobna do tej wyżej . To właśnie dzieki niej wypromował sie Jose Gonzales. Ostatnio słuchałem w Trójce z nim wywiadu, w którym wspominał, ze nie wstydzi się udziału w tej kampanii a utworem "Heartbeats" zdarza mu się otwierać koncerty.

Sony Bravia

Tak się zastanawiam ile kosztuje 2,5 minuty w najlepszym czasie antenowym? Prawdziwe wyzwanie finansowe dla reklamodawcy!;-D
18:20, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 07 kwietnia 2008
Blog sponsorowany...

Dzisiaj podczas przeglądania listy Top 100 blox.pl natrafiłem na "Blog Joanny Horodyńskiej " (TOP3). Nie byłoby w tym zupełnie nic ciekawego gdyby nie fakt iż blog jest sponsorowany przez Sony Ericssona (już sam tytuł na to wskazuje...), który promuje dzięki Horodyńskiej swoje telefony z aparatami cyfrowymi (pewnie te 1,3Mpx:|). No i właśnie o te aparaty mi chodzi. Autorka musiała dostać dużo kasy bo w każdym wpisie musi coś nadmienic o jakiejś nowej funkcji i na przykład pod jedną z rozmazanych fotografi sukni pisze "Jej krótka fryzura trochę nawiązuje do męskich klimatów, poza tym jest niezwykle zmysłowa i kobieca…. Zwariuję, jak tu pięknie…. Wybieram automat bo się trochę boje!!!" Kiczowate prawda? Tak nawiasem to Ericsson powinien się REKLAMOWAĆ (!!!) a nie szkodzić swojej marce! Kiedy patrze na fotki Horodyńskiej to 70% z nich jest zamazana lub niedoświetlona. Mam nadzieje, że ta kampania szybko się skończy...

17:12, pan-audytor , Reklamy
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 06 kwietnia 2008
Ale sie nabrałem:P

Oglądając tę reklame (poniżej wersja czeska, nieznacznie różniąca sie od polskiej) aż do ostatnich sekund myślałem, że to kolejna z reklam H&M. Gdy spojrzałem na końcu na napis "F&F - Design F&F cena Tesco" to naprawde muszę pogratulować twórcom tej reklamówki, która do złudzenia przypomina formą reklamy produktów z wyższej półki. Ja jakoś w elegancje i trwałość produktów marki F&F Tesco nie wierze szczególnie gdy patrze na drugi człon nazwy i miejsce handlu - Tesco:-P A może sie mylę?

 

Jeszcze ktoś sie nabrał?:-P
A przy okazji gratuluje 3 miejsca Kubicy;-) Ale mogło być jeszcze lepiej.
20:34, pan-audytor , Reklamy
Link Komentarze (1) »